MEI DECORTICAT 500g

01525
850 Lei
în stoc
Puncte fidelitate: 1 puncte
+
Adaugă la Favorite
Distribuiți
.
Livrare
Avantaje

Beneficii produs

  • Bogat în antioxidanți
  • Conține fosfor, magneziu, mangan, cupru

   

ProducătorSolaris Plant Cod bare5941828000269
MEI DECORTICAT 500g, Solaris Plant (5941828000269)

Meiul este o cereală hrănitoare, bogată în enzime, proteine, aminoacizi și fibre. Boabele de mei decorticat conțin fosfor, magneziu, mangan, cupru, complexul de vitamine B și antioxidanți. Nu conțin gluten și nu au potențial alergen. Consumul de mei decorticat aduce beneficii considerabile organismului. Meiul este un aliment alcalin, eficient în combaterea acidozei. Conferă energie și fortifiază organismul. Protejează sănătatea inimii și sistemului gastro-intestinal, previne formarea calculilor biliari. Susține sănătatea oaselor, dinților și părului. Se poate adăuga mei decorticat în rețetele unor preparate sărate (în salate, supe, chifteluțe, mâncăruri gătite) sau dulci (budinci, prăjituri). Este delicios ca înlocuitor pentru orez, în pilaful cu legume.

Meiul (Panicum miliaceum) este o plantă erbacee din familia gramineelor, cu inflorescența ramificată, flori alb-gălbui și semințe mici și rotunde. Boabele sunt de culoare galbenă, gri, maro sau roșie, în funcție de soiul de mei de la care provin. Sunt bogate în nutrienți valoroși pentru o alimentație sănătoasă.

Se consideră că meiul este una dintre cele mai vechi cereale din lume, fiind cultivat de mii de ani în Africa și Asia. Culturile de mei sunt spornice și foarte rezistente la condiții nefavorabile, în special la secetă și sol mai puțin fertil. Meiul este folosit și ca hrană pentru păsări și alte animale.

Valori medii nutriționale 100 g
  • Valoare energetică - 1583 kJ/ 378 kcal
  • Grăsimi - 4,2 g (din care acizi grași saturați - 0,7 g)
  • Glucide - 72,9 g (din care zaharuri - 0 g)
  • Fibre - 8,5 g
  • Proteine - 11 g
  • Sare - 0,005 g
Beneficiile meiului decorticat

Boabele de mei decorticat sunt bogate în glucide (73%), proteine (11%) și fibre (8,5%), având un conținut mic de grăsimi (4,2%). Conțin aminoacizi, enzime și sunt o sursă bună de micronutrienți și alte fitochimicale:

  • vitamine – complexul B (B1,B2, B3, B5, B6, B9), E, A;
  • minerale – fosfor, magneziu, potasiu, mangan, fier, zinc, calciu, cupru;
  • antioxidanți – polifenoli, flavonoide (proantocianidine), lignani;
  • saponine

Meiul poate fi considerat un aliment-remediu, fiind inclus (împreună cu grâul, orezul și hrișca) în regimul nr. 7 al profesorului George Oshawa, un regim de 10 zile considerat eficient pentru reechilibrarea organismului și vindecarea mai multor afecțiuni sau boli.

Descoperă în continuare mai multe informații cu privire la meiul decorticat și beneficiile sale:

  • reduce colesterolul și protejează sănătatea inimii – având un conținut considerabil de fibre solubile, meiul scade nivelul colesterolului „rău” și al trigliceridelor. În plus, crește nivelul colesterolului „bun” (HDL) și stimulează secreția adiponectinei, un hormon antiinflamator care susține descompunerea acizilor grași și protejează inima. Ajută la prevenirea aterosclerozei și altor afecțiuni cardiace.
  • acțiune antioxidantă – meiul este bogat în compuși fenolici (în special în acid ferulic și catehine) care protejează organismul de efectele nocive ale stresului oxidativ. Potrivit studiilor realizate, acidul ferulic are proprietăți antiinflamatorii, facilitează vindecarea rapidă a rănilor și protejează pielea. Catehinele ajută la eliminarea metalelor grele din organism.
  • conferă energie – meiul este hrănitor și vitalizant, fiind recomandat în convalescență, astenie fizică și psihică, pe durata sarcinii.
  • menține glicemia la parametrii optimi – prin conținutul bogat în fibre și carbohidrați complecși care se digeră lent, prevenind creșterea bruscă a glicemiei după mese. Consumul de mei este indicat în cazul diabetului.
  • nu conține gluten în mod natural – meiul este o cereală fără gluten, recomandată pentru persoanele ce suferă de boala celiacă și pentru persoanele intolerante la gluten.
  • susține digestia și sănătatea gastro-intestinală – meiul conține fibre solubile și insolubile, benefice pentru sistemul gastro-intestinal. Stimulează digestia, peristaltismul intestinal și menține (cu ajutorul fibrelor prebiotice) echilibrul microflorei intestinale. Elimină flatulența și constipația, reduce riscul apariției cancerului de colon.
  • menține sănătatea oaselor, dinților și părului – datorită conținutului bogat în fosfor, magneziu și calciu al meiului.
  • alcalinizează organismul – meiul este un aliment alcalin care ajută la neutralizarea cu succes a acidității excesive din organism. Un pH acid și o aciditate crescută în organism pot induce oboseală accentuată și scăderea imunității, conducând la apariția unor afecțiuni diverse: de la osteoporoză, diabet și tulburări digestive până la cancer.
  • stimulează refacerea țesuturilor – fosforul (aflat în procent ridicat în boabele de mei) are un rol important în formarea celulelor și țesuturilor, dar și în regenerarea și refacerea lor. Este benefic îndeosebi pentru oase și sistemul nervos.
  • previne formarea calculilor biliari – potrivit unui studiu științific, conținutul de fibre insolubile al meiului accelerează tranzitul intestinal și reduce secreția de acizi biliari. Menținând un nivel scăzut al acestor acizi, protejează și previn formarea calculilor biliari.
Cum se prepară meiul decorticat

Meiul este o cereală hrănitoare și gustoasă, cu o aromă dulceagă, plăcută. Se îmbină excelent cu multe alimente, fiind potrivit atât în combinații sărate, cât și dulci. Neavând un gust foarte intens, meiul preia aromele ingredientelor, condimentelor și sosurilor împreună cu care este pregătit sau combinat.

Înainte însă de a-l adăuga în diverse preparate, este necesar ca mai întâi să îl fierbi. În funcție de cantitatea de apă adăugată pentru a-l fierbe, poți obține mei „pufos”, cu bobul întreg (având o textură similară orezului) sau cremos (cu consistența unui porridge).

  1. Pentru a obține mei „pufos”, cu bobul întreg: curăță în prealabil meiul de eventualele impurități și clătește-l sub un jet de apă. Într-o oală, adaugă la o parte de mei două părți de apă. Când apa dă în clocot, micșorează focul, adaugă puțină sare și acoperă oala cu un capac, lăsând meiul să fiarbă aproximativ 20 de minute sau până când boabele devin moi.

În acest caz, consistența meiului va fi asemănătoare cu orezul, fiind ideală pentru a-l servi ca atare sau pentru a-l adăuga în salate ori diverse mâncăruri cu legume.

2. Pentru a obține mei cremos (cu consistența unui porridge/terci): adaugă minim trei părți de apă la o parte de mei. Lasă la fiert câteva minute în plus, amestecând periodic și completând cu apă dacă este necesar. Poate fi servit în varianta dulce (cu miere, nuci, stafide, fructe, puțin lapte vegetal) sau sărat (cu sare, ulei, diverse condimente).

Pentru o aromă mai pregnantă și un plus de savoare, poți coace în prealabil boabele de mei într-o tigaie sau oală (fără ulei), la foc mediu, timp de aproximativ 5 minute. Amestecă constant și lasă meiul să se coacă până când boabele devin aurii. Parcurge apoi aceiași pași enumerați anterior pentru a-l fierbe.

  • Populare
  • Reduceri
  • Cele mai noi